Думка експерта

Олексій  Долгіх,  Директор Київського офісу компанії Pedersen & Partners Executive Search

-   Сьогодні ринок праці оживає разом з усіма сферами бізнесу. В чому особливості рекрутингу посткризового періоду? Які тренди з’являються, а що назавжди залишилося в минулому?

- Я не поспішав би твердити про відродження ринку. Так, ринок вийшов із «льодовикового періоду», водночас про «відлигу» говорити ще рано. Зростання та ефективність на ринку праці показують лише кілька галузей: Агробізнес, Інформаційні технології/Телекомунікації та Банківський сектор. Ситуація на більшості інших ринків стабільна і залишається без кардинальних змін. Водночас попит на топ-менеджерів є стабільно високим – вакансії топ-менеджерів не «заморожували».

-  Окресліть портрет управлінця, якого сьогодні потребують роботодавці. Які риси та навички сьогодні мають бути у менеджера, аби він користувався попитом на ринку праці?

- Сьогодні, як зрештою, і завжди цінують управлінця, здатного взяти на себе відповідальність і виконувати свої зобов’язання. Проблема – не у знаннях та навичках, а у мотивації та ставленні до своєї роботи. Роботодавцям потрібні результати, а не знання; прибутки, а не компетенції. Цінуються кандидати, яким є що розповісти про свої досягнення, бійці, що досягли мети незважаючи на численні складнощі, перепони та негативні зовнішні фактори. Чи легко пробити стіну? Ні, набагато легше знайти причину, аби цього не робити. Але, на мою думку, кар’єру досягнень будувати цікавіше, ніш кар’єру виправдань.

-  На чому має бути заснований розвиток кар’єри у випускника MBA? Які ресурси для розбудови кар’єри (методи пошуку роботи) у нього мають бути в пріоритеті? Що може допомогти для швидкого та успішного працевлаштування?

- Моя найголовніша порада випускникам МВА програм – намагатися не змінювати роботу протягом першого року після одержання диплому. За статистикою,  80% випускників МВА змінюють місце роботи протягом перших 9-12 місяців після завершення програми. Бажання та прагнення до нового, готовність постати перед новими викликами в цілому зрозумілі. Проте своя компанія нам відома краще, ніж будь-яка інша. Тож варто спробувати застосувати свої знання, не вдаючись до зміни кар’єрного майданчика, і показати свої здібності. Тоді за вами закріпиться слава бійця, а не «розумника», який іде найлегшим шляхом. Шкода МВА випускника, який після завершення програми змінив 3-4 місця роботи протягом двох років.

-  З чим іти до рекрутера? До яких запитань слід готовуватися? В який спосіб будувати співпрацю з вашою агенцією?

- В ідеалі не топ-менеджер повинен іти до рекрутера, а навпаки. В будь-якому разі до консультанта-рекрутера слід приходити із бажанням познайомитися і розповісти про себе. На жаль, ми часто бачимо невиправдані та неадекватні очікування кандидатів від рекруте рів.

  Запитання до кандидата під час зустрічі будуються навколо двох основних тем:

 1) кар’єрні плани та очікування;

2) професійний досвід та досягнення. Але єдиний метод неперевершено підготуватися до інтерв’ю – зробити успішну кар’єру.

- Новий час – нові випробування. Які найпоширеніші помилки трапляються при пошуку роботи? Яких “підводних каменів” слід остерігатися кандидатам сьогодні?

- Найпоширеніша помилка серед топ-менеджерів під час пошуку роботи – це відсутність цілей та стратегії пошуку.

Довідка про компанію:

Pedersen & Partners Executive Search –  це міжнародна компанія, що спеціалізується на підборі менеджерів вищої управлінської ланки. Діяльність компанії розгорнута у країнах, що розвиваються.. Офіси компанії працюють в Алмати, Афінах,, Баку, Белграді, Братиславі, Бухаресті, Будапешті, Варшаві, Відні, Вільнюсі, Дубаях, Єревані, Загребі, Йоханесбурзі, Києві, Кишинеу, Лагосі, Люблянах, Мінську, Москві, Мюнхені, Нікосії, Нью Делі, Празі, Ризі, Санки-Петербурзі, Сараєвому, Скоп’є, Софії, Стамбулі, Талліні, Ташкенті, Тбілісі, Тегерані, Тель-Авіві, Тирані, Торонто, Улан-баторі та у Гельсінкі. В Україні Pedersen & Partners працює від 2005 року.