В МІМ-Київ шукали інструменти для долання тривог у кризовій ситуації

Відбулася клубна зустріч HR-спільноти "Хто врятує рятувальника" або Робота зі стресовим станом бізнесу: як HR може допомогти бізнесу, колегам, собі. Обмін практиками.

У МІМ-Київ відбулася клубна зустріч МІМівської HR-спільноти, присвячена обміну практиками роботи зі стресовим станом бізнесу та менеджменту. Його спікерами стали Юрій Кравченко, коуч, провідний тренер Школи організаційного коучингу,  партнер ГК Golden Staff; Надія Омельченко Директор з кадрової політики групи компаній Октава;  Ганна Підгорна, партнер HR Unіverse; Таїсія Василишина, викладач МІМ - Київ, власник та генеральний директор ТОП- Академія; Валерія Казадарова, HR-директор Global Restaurant Group - Ukraine LLC, власник Talent4Dusiness; Наталя Позднякова, Директор з управління персоналом «Донбасенерго». Учасниками події стали  більше 70  українських HR-експертів найвищого рівня, HR-менеджерів та директорів. 

Спеціальними гостями зустрічі стали також випускник SE MBA 2008 Геннадій Руденко та Олександр Скопич, заступник Голови Національного агентства України з питань державної служби. Пан Руденко та пан Скопич запросили професійну HR-спільноту до співпраці з владою та запропонували присутнім взяти активну участь у формуванні стандартів та кваліфікаційних вимог до державних службовців. 

Юрій Кравченко провів воркшоп "Пожежний куточок для тих, хто горить та вигорає на роботі. 5 інструментів". Спікер нагадав аудиторії, що ефективність керівника може бути економічною, енергетичною, емоційною та екзистенційною. І кожну може бути порушено так званим «вигоранням» на відповідному рівні. Також спікер сфокусував увагу аудиторії на двох головних «наріжних каменях» запобігання вигоранню: життєвому балансі та емоційному капіталі, емоційній «освіченості» – нашій здатності ідентифікувати, приймати та проживати свої емоції.

Про важливість висловлення емоцій та визнання їх цінності як засобу роботи зі страхами у бізнесі говорила і Надія Омельченко. Також серед корисних «підказок» Надії HR-ам та управлінцям були поради стати більш «емоційно доступними», не боятися виражати свої емоції й заохочувати щирий прояв емоцій у своїх співробітників, визнавати їхню цінність, "викласти страх на стіл", уникати погроз, бути більше відкритими, залучати команду до рішення проблем і генерації нових ідей; святкувати маленькі перемоги.

Ключовими питаннями дискусійної панелі стали головні страхи та виклики HR-управлінця у сьогоднішній ситуації.  У процесі обговорення учасники виділили такі проблеми та рецепти для HR-ів: тривожність персоналу: страх за майбутнє країни, життя сім’ї, страх звільнення та безробіття. За словами Надії Омельченко: «Все, що відбувається, дає нам нові можливості. Чим HR сьогодні може допомогти бізнесу? В першу чергу – зменшувати емоційну напругу». Рецепт: робити акцент на короткострокових повсякденних завданнях, в управлінні застосовувати коучинг, фасилітацію, організовувати «соціальні» заходи (наприклад, спільні чаювання) а також події за участі членів родини співробітників (рівень тривожності знизить і сама підготовка до них). По-друге, підтримувати управлінців у вирішення складних питань з управління персоналом. Рецепт: надихати персонал реалізовувати плани бізнесу та допомогти власникам побачити вигоди від ситуації. З досвіду Наталії Позднякової: «Ми не робимо вигляд, що нічого не відбувається, але ми робимо все можливе для того, щоб план розвитку бізнесу, нехай повільно, але реалізовувався. Потрібно продовжувати, хоча б і в меншому масштабі,  щоденні справи: навчання,проведення заходів, відзначення дат».

Страхи іноземних інвесторів щодо ризиків та втрат. Рецепт: налагодити постійну комунікацію. На думку Валерії Казадарової: «Незважаючи на ситуацію, іноземні інвестори вірять в країну та людей, які живуть і працюють тут. Але в них бракує інформації з перших вуст. Дуже важливо регулярно доносити інформацію про те, як ситуація в країні виглядає зсередини».

Тривога топ-менеджменту: ризик втрати контролю над персоналом, зниження рівня добробуту через втрату матеріальних компенсацій. Рецепт: створити умови, в яких управлінці відчувають власну значущість, показати їм важливість їхнього керування, в тому числі за рахунок спеціальних заходів, які б об’єднували весь колектив і підкреслювали цінність «ми» (наприклад, волонтерські заходи – збір коштів, допомога переселенцям, здача крові, або ж філософські зустрічі на важливі теми життя). За словами Таїсії Василишиної: «Нам треба пам’ятати, що бізнес ніхто не відміняв. Варто змінити підхід чи робочі інструменти, використовувати недирективні методи. Але важливо працювати в бізнес-форматі». З точки зору бізнесу, топ-менеджмент не може дозволити собі виносити паніку, тож HR також має допомагати їм у цьому (в тому числі пропонувати способи управління з власними негативними емоціями). 

Втома та особисті страхи HR-спеціалістів. Рецепт: спорт, шопінг (цей інструмент, до речі, використовуть не тільки жінки, а й чоловіки – просто товари у них інші), серіали замість новин, праця на дачі, або ж просто дозволити собі абсолютно нічого не робити, адже в кризових ситуаціях зберегти емоційний спокій – наше найважливіше завдання. Нарешті, серед рекомендацій намагатися жити максимально нормальним життям була навіть порада закохатися – адже криза оголила деякі найкращі риси навколишніх людей, зокрема, чоловіків, і це, за думкою одної з експертів, стало ще простіше.   

На завершення зустрічі учасники стали свідками виступу playback театру «Люди», де глядачі розповідають свої історії, а актори спонтанно програють їх на сцені. Цей новий інструмент сьогодні є досить популярним у світі, адже він допомагає глибше пережити та усвідомити власні емоції. У бізнес-контексті театр проводить творчі майстерні «Менеджмент в стилі playback» та події з командоутворення.

Як сказала наприкінці дискусії Таїсія Василишина, ситуація, що зараз відбувається, у чомусь терапевтична: адже, якщо у когось і була «екзистенційна криза», то зараз її можна вилікувати. Кожен сьогодні має можливість замислитися над тим, що відбувається у його житті, яке воно може бути коротке, як швидко воно може змінитися. Адже це саме ті питання цінностей та цілей життя, які ми зараз маємо переосмислити. І у цьому сенсі криза точно нам «на користь».  

 

Фотозвіт з події