Майстерні бізнесу: 31.03.10. Мотивація співробітників в своєму бізнесі

Цього разу  «Майстерні бізнесу» обговорювали тему мотивації персоналу. До участі були запрошені викладачі МІМ-Київ професор С.В.Теплов (курс «Організація управління») та В.С.Банцер (курс «Психологія управління»),  а поділитися досвідом  попросили Андрія Клочка (МВА-2010), автора дипломної роботи про мотивацію персоналу. (Андрій - власник книгарні  «Читайка», на прикладі якої було розроблено систему мотивації працівників, представлену в дипломному проекті.)

У своєму виступі Андрій запропонував ще один - формульний - спосіб стимулювання співробітників, з метою максимально об’єктивної оцінки результатів роботи.  Обговорення «інноваційної формули» було настільки гострим, що, здається, в Андрія найближчим часом не буде недоліку в нових ідеях та підходах до цієї нелегкої проблеми.

А тема виявилася дійсно складною, яка потребує як правильного розуміння й уживання термінів «мотивація» та «стимулювання», так і знання психологічного типу співробітника, про що й попередив учасників дискусії професор Теплов на самому початку. За класифікацією С.В.Теплова, співробітники діляться на «избегаторов» і «достигаторов», яким потрібні різні, органічні їм програми мотивації й стимулювання персоналу. (Воістину, хто володіє собою - володіє світом.)  Остаточно ж прояснити поняття вдалося після виступу В.С.Банцера, що став контрапунктом загальної дискусії. Оскільки плутанини в термінах уникнути не вдалося, то питання мотивації В.Банцер порадив вирішувати з кожним працівником індивідуально, тому що мотивація багато в чому залежить від цінностей індивідуума та його особистих цілей, що збігаються чи ні із цілями й пріоритетами компанії.

У ході обговорення учасники дискусії розповідали про різні моделі стимулювання співробітників, зокрема й про такий вічний спосіб, як своєчасна виплата зарплати, яка, до того ж, ще й на 10% перевищує середню ринкову. Сьогодні, у кризових умовах, збереження стабільності хоча б у цьому показнику стало одним із параметрів ефективного управління бізнесом. Такий обмін не стільки креативними, скільки реально працюючими, перевіреними сьогоднішньою реальністю методиками і є головною цінністю майстерень бізнесу - у якому б складі й де б вони не відбувалися.  Як натхненно розповідає директор з роботи з випускниками МІМ-Київ Дар'я Манжарова, майстерні бізнесу - це «можливість витягти свою правду, розкрити свою чесну практику й поділитися нею зі своїми, у своєму колі, де існує розуміння й повага до іншої позиції». 

Репортаж про Майстерні бізнесу на TRAINING.COM.UA тут http://www.training.com.ua/live/news/motivacija_personala_kak_prevratit_sotrudnika_v_soratnika, а також фоторепортаж http://www.training.com.ua/media/gallery/2028

Про наступні «Майстерні бізнесу» ми обов'язково повідомимо в наших розсилках або в анонсах на сайті. А поки що - долучайтеся до мережі, пропонуйте свої теми й приходьте на майданчик неформального спілкування та обговорення проблем бізнесу, у яких, можливо, й народиться істина або, у крайньому випадку, своя ефективна управлінська формула.    

 Central and East European Management Development Association (CEEMAN)