Майстерні бізнесу: 19.07.16 Створення бізнесу під час кризи

19 липня в рамках клубного проекту «Майстерні бізнесу» відбувся семінар «Створення бізнесу під час кризи». Поділитись досвідом ми запросили студентів бізнес-школи МІМ-Київ – Любов Цимбал (SE MBA 2017), Андрія Озейчука (MBA 2010) та Артема Шевченка (PMD 2004).

Запрошені спікери мають досвід роботи у великих компаніях та у відкритті власної справи – кожен наразі має свій бізнес, або ж декілька одразу.

«Криза таїть в собі як загрози, так і нові можливості», – так розпочала свою доповідь Любов Цимбал. В ході своєї презентації вона розповіла про те, що спонукає успішного кар’єриста покинути високу, комфортну посаду і піти у власний бізнес. Перша порада, яку дала спікер присутнім в залі слухачам – перестати боятися ризикувати і виробити правильне ставлення до невдач. «Найменше я боялася того, що у мене не вийде», – згадує пані Цимбал.

Андрій Озейчук у своїй доповіді наголосив на тому, що Україна має сприятливі умови для власного виробництва і роботи на експорт. За його словами, саме поглиблене знання теми будівництва та багаторічна робота у цій галузі стали основним підґрунтям для заснування «Раута Груп». 

«Бізнес – це виклик самому собі. І перш ніж прийняти цей виклик, подумайте про те, для чого це вам потрібно і чи готові ви брати на себе відповідальність. Важливим є усвідомлення спільної мети, місії та напрямку руху компанії усіма членами команди», – поділився пан Озейчук.

Артем Шевченко розглянув одразу 2 кейси: мережу стокових магазинів одягу та мережу магазинів шуб. У випадку з другим, правильне визначення цільової аудиторії та вчасна перебудова на власне виробництво є відповіддю на питання «Чому вдалося?».

Тим, хто планує запуск свого бізнесу, але переймається через можливу втрату грошей та часу, пан Шевченко радить почати з невеликих ітерацій. Наприклад, провести попередні прорахунки та спробувати зменшити суму першого внеску; поговорити з тими, хто вже працює в тому бізнесі, який ви плануєте – і не обов’язково з власником; навчитися продавати, починаючи з простих операцій «купівлі-продажу».

Багато питань прозвучало від аудиторії – вочевидь, тема старту власного бізнесу є достатньо живою та актуальною. Найкращим питанням, що прозвучало від аудиторії, спікери одностайно обрали наступне: «Як подолати страх перед відкриттям власної справи?».

Отже, як зважитися на старт власного бізнесу – радять Л. Цимбал, А. Озейчук та А. Шевченко:

  1. Спілкуйтесь з практиками. Більш детальне вивчення бізнесу, який ви плануєте, допоможе знизити ціну помилки та позбавитися страху.
  2. Якомога більше вчіться. В реальному бізнесі та бізнес-школі. Такі програми, як МВА, вчать говорити однією мовою з різними спеціалістами.
  3. При виборі бізнес-моделі дивіться на тренди розвитку суспільства.
  4. Розберіться з тим, що вас лякає та чому: що вас зупиняє на етапі запуску своєї справи? Перш, ніж почати нову справу, поставте собі питання: «Що станеться, якщо я цього не зроблю? Та що станеться, якщо зроблю?».

«Дякую спікерам за відверті зізнання і, не побоюсь цього слова, лайфхаки. Сподіваюсь, колись все-таки дозрію до власного бізнесу і доведу розпочате до кінця», – подякувала одна з присутніх на заході гостей Ірина Чернявська.

У цьому сезоні зустріч у форматі «Майстерні бізнесу» була останньою. Тож чекаємо на вас у вересні. До нових зустрічей!

Любов Цимбал – засновник і генеральний директор компанії «Група Фінансових Рішень».

Андрій Озейчук – засновник і генеральний директор «Раута Груп», співзасновник компанії «Ковлар Груп».

Артем Шевченко – співвласник мережі «Ваша Шуба», магазину масажного обладнання «Релакс» та стартапу мультибрендового одягу.

Детальніше про спікерів тут.

Фотозвіт

 Central and East European Management Development Association (CEEMAN)