Д. Чернявська: Як кандидату спозиціонувати себе на ринку праці або Win-win компанія-співробітник

Унікальність кандидата. Маркетинговий підхід від МІМ-Київ.

Можна бути висококласним професіоналом і протягом кількох місяців сидіти без роботи. Можна бути об’єктом полювання рекрутерів, маючи за плечима лише диплом і

мінімальний досвід роботи. Вочевидь, обидві категорії людей присутні і серед ваших знайомих. Чого не вистачає першим і що є у других?

Маркетинговий підхід до себе як до продукту на ринку праці, за словами експерта з управління людськими ресурсами та консультанта з розвитку кар’єри, спікера липневого воркшопу від МІМ-Київ Діани Чернявської, – головна запорука нашого попиту серед роботодавців.

Черговий воркшоп в МІМ-Київ відбувся в розпалі курортного сезону – 6 липня. Та аудиторія була майже повністю заповнена. Такий «аншлаг» можна пояснити: сьогодні, особливо після хвилі кризи, більшість професіоналів з великим досвідом роботи повністю розгубилися, бо ж, як виявилося, самих знань та успішної кар’єри за плечима - недостатньо для роботодавців. Конкуренція на ринку праці посилюється, а роботодавці, перенасичені потоками резюме, транслюють негласне: «здивуй мене, переконай у своїй унікальності». Як стати потрібним для роботодавців? Відповідь від Діани Чернявської є простою в своїй геніальності: секрет успіху – в оцінці себе в першу чергу як особистості, що має певні бізнес-навички, які відрізняють нас від інших фінансових директорів, маркетинг директорів, HR-директорів, і потрібні роботодавцям як повітря.  

В своїй презентації Діана Чернявська запропонувала подивитися на процес підбору персоналу з точки зору маркетингу. В HR-і також існують свої «4P»: зацікавленість компанії в певних навичках і знаннях кандидата, його досвід роботи, його мотивація і що для нього є стимулом працювати краще. Ці, на перший погляд абстрактні для нас слова, легко перекладаються на зрозумілу мову: ми пропонуємо компанії скористатися нашими сильними сторонами, нашим професійним рівнем; говоримо про те, як нас потрібно мотивувати (а не – що нас мотивує) і який розмір винагороди нам потрібен. Після переведення потреб компанії в площину можливостей кандидата, спікер воркшопу запропонувала зробити те ж саме з відомим поняттям «компетенції». Це слово можна розкласти на зрозумілі бізнес-навички, щоб, аналізуючи їх в розмові з роботодавцем, з’ясувати – чи дійсно це моя робота? Адже «якщо кандидат ставить правильні запитання, компанія вже не відмовиться від подальшої бесіди з таким претендентом» –  впевнена Діана Чернявська.

Дискусія після презентації пані Чернявської продемонструвала: для когось липневий воркшоп став єдиним продовженням шляху до самоусвідомлення, для когось – досить неочікуваним відкриттям. Зате у кожного учасника воркшопу, окрім звичного питання «чому люди стають популярними на ринку праці?», тепер є привід подумати: «а що для своєї популярності можемо зробити ми?»

 

Фоторепортаж

Презентація "WIN-WIN Позиціонування себе на ринку праці" (російською мовою)

 Central and East European Management Development Association (CEEMAN)