Ігор Смілянський: «В «Укрпошти» немає стільки часу, щоб змінюватися повільно»

5 квітня 2017 року

Про діяльність «Укрпошти» «до» і «після», а також плани на майбутнє говорили з генеральним директором підприємства Ігорем Смілянським.

«Укрпошта» не отримує коштів із держбюджету – це цілком самоокупна організація. Тож перед нинішнім головою підприємства стоїть задача не бути збитковим підприємством і збільшити дохід: «Я не ставлю задачу отримати прибуток, я намагаюся розвинути компанію. У суботу і неділю у мене повний        робочий день. В «Укрпошти» немає стільки часу, щоб змінюватися повільно. Тому потрібні значні зусилля, щоб щось змінити на підприємстві».

Найбільшою статею витрат на підприємстві є заробітна плата (враховуючи підвищення мінімальної з/п). Тож гість розповів, як намагаються скорочувати витрати, щоб виплачувати працівникам гідну зарплатню не тільки 36 тис поштарів, а й менеджерам відділень. Спікер також поділився, як відбувається набір керівників філіалів. У відкритому конкурсі на місце голови філіалу регіону беруть участь усі бажаючі. У першому етапі розглядають резюме кандидатів, у другому – вони проходять тест на чесність за ізраїльською програмою «Midot System».

Поділився Смілянський і реальними результатами за період свого керівництва, а позитивних змін відбулося достатньо. Серед головних перемог: розширення маршрутної сітки та обсягів перевезення, співпраця з eCommerce на базі спеціального продукту, прямі партнерства з міжнародними гігантами електронної комерції (в т.ч. Alibaba Group), поліпшення трекінгу та розшуку. І головне – якщо раніше листи і посилки по Києву «Укрпошта» доставляла протягом 3 днів, сьогодні ж 78% відправлень доставляють уже наступного дня.

Однак швидкому втіленню позитивних змін заважає стала бюрократія, з якою підприємство стикається ледь не щодня. Тож у підприємства досі залишається багато проблем: з 11,5 тисяч відділень комп’ютеризовано лише 20 % (з яких 65% віком старше 10 років) і сортування відбувається вручну. Тож на «Укрпошту» чекає не тільки новий бренд, а й нові тарифи, автоматизовані сортувальні центри, збільшення обсягів відправлень.

Окрему увагу під час зустрічі приділили питанню поштових рахунків. Банки покривають 65% населення, Укрпошта – 100%. Тож фактично вона більша, ніж вся банківська система країни, а для 35% населення України – це єдине, що пов’язує їх з цивілізацією. До того ж, 40% грошових переказів і 65% виплат пенсії в країні здійснюються через відділення «Укрпошти». Тож керівництво національного оператора поштового зв’язку бачить одним із пріоритетних завдань розвиток напряму фінансових послуг. «У селі «Укрпошта» – і банк, і пошта. Тож ми обговорюємо з Нацбанком можливість надання «Укрпошті» повноважень відкривати рахунки. Це дасть можливість проводити всі платежі  (в т.ч. пенсію, оплату комунальних послуг) безготівковим способом. Це в свою чергу допоможе знизити об’єм готівки в країні в районі $1 млрд за рік. Я щиро вірю, що «Укрпошта» може стати тим механізмом, який допоможе «відбілити» наш сегмент електронної комерції», - говорить Ігор Смілянський. До того ж, така практика не нова: у світі відкрито 2 млрд поточних і депозитних поштових рахунків. Зокрема, у пошти Італії 80% доходу складають фінансові послуги. В такий спосіб методом субсидуються повільно «затухаючі» поштові послуги.

 

Фотозвіт події

 

Корпоративна програма для менеджерів регіональних підприємств ДК «Укроборонпром»

Спільноту випускників МІМ-Київ поповнили слухачі програм МВА 2015-17