Рецепт оздоровлення економіки від Майкла Шлутера

Більшість праць Майкла про взаємовідносини – як один із ключових чинників економіки, підприємництва і життя

20 листопада 2017

16 листопада у MIM виступив Майкл Шлуттер (Michael Schluter), економіст, PhD, соціальний підприємець. Саме він ініціював мирний процес NPI в ПАР у 90-х роках, який зібрав лідерів Африканського національного конгресу. Це дозволило укласти мир в Судані та Руанді. Більшість праць Майкла про взаємовідносини – як один із ключових чинників економіки, підприємництва і життя.

Основна ідея заходу - IR-framework (integrated reported), інструмент для комунікації бізнесу з усіма частинами соціуму.

"It's important not only for stakeholders, it's about everybody".

Концепція IR-framework включає в себе оцінку діяльності бізнесу за 6-ма напрямками:
1. Фінанси
2. Люди
3. Інтелектуальний потенціал, інформація
4. Навколишнє середовище, екологія
5. Виробництво
6. Соціум

Складіть простий, але виразний звіт діяльності свого підприємства за цими напрямками. Як ваша компанія вплинула за звітний період на навколишнє середовище? Як конкретно ваш бізнес впливає на ринок праці, соціальні цінності? Соціальна відповідальність формує взаємини, адже саме якісна комунікація є запорукою поліпшень.

Принципово важливо для стабільного майбутнього, на чому фокусується компанія – на довгострокових цілях, відповідальності або на короткострокових у вигляді лише фінансової віддачі.

Чи можна монетизувати відносини? Навряд чи. Але саме в комунікації криються приховані можливості, стабільність і майбутнє. Взаємовідносини – побічний продукт бізнесу, а не вимушена необхідність. Це інструмент, відповідно і використовувати його треба свідомо, якісно і регулярно.

Майкл Шлуттер також поділився своїм поглядом на Україну, її економіку та політичні проблеми. Майкл підкреслює, що всі процеси і явища взаємопов'язані, тому розглядати будь-який з них у відриві від загального контексту безглуздо.

«Сприймайте свою компанію не як автономну одиницю з вертикальною ієрархією. Сприймайте її як частину глобальної мережі. Як ми впливаємо на інших її членів, і як вони впливають на нас? Подумайте про це».

Держава не робить достатньо для вирішення всіх проблем і не може цього зробити. Для підняття життя на якісно новий рівень кожен повинен працювати над поліпшенням нашого "сьогодні". Це не може вирішити хтось за нас, навіть хтось високопоставлений.

Усвідомити свою відповідальність за власне середовище проживання, озирнутися і почати взаємодіяти зі світом навколо. Зверніть увагу на те, які компанії стають game-changers сьогодні. Колись усе вирішувала стратегія правильного виробництва, потім вперед стали вириватися компанії із сервісом, із орієнтацією на "кому продати" замість "як зробити". Наступний рівень розвитку бізнесу вивів на передову компанії, які запропонували клієнтам не тільки сервіс, а ще й фан - розваги, цікаву картинку. Сьогодні в першому ешелоні виявляються ті, що зробили ставку на взаємини: Facebook, Apple.

В Україні поки ці менеджмент-стратегії нові, проте саме ті, хто ловить тренди, і стають згодом попереду ринку.

Отримати незаперечні конкурентні переваги, попутно допомагаючи країні стати краще, - саме на цьому робив акцент Майкл Шлуттер під час зустрічі.

Фотозвіт події