Так скільки можна жити без ребрендингу?

Якщо бренд – це набір стійких асоціацій, образів, концепції та ідеї, – то ребрендинг – це зміна цієї самої концепції, переосмислення ідеї компанії і зміна комунікації

01 листопада 2017

Поки усі влаштовували тематичні корпоративи на честь Хелловіна, Бізнес-школа МІМ зібрала під своїм дахом маркетологів, топ-менеджерів і підприємців на жовтневе Маркетинг-кафе. Обговорювали актуальне: "Скільки можна жити без ребрендингу?".

Якщо бренд – це набір стійких асоціацій, образів, концепції та ідеї, – то ребрендинг – це зміна цієї самої концепції, переосмислення ідеї компанії і зміна комунікації. Коли варто вдаватися до такого радикального інструменту? Чи існують протипоказання або в яких випадках не варто "рубати по живому"? Які принципи, правила і етапи ребрендингу радять фахівці?

Відповідали на ці питання Олексій Виноградов, віце-президент МІМ, Вадим Савельєв, викладач МІМ, бізнес-консультант і Михайло Мойсеєнко – директор департаменту маркетингу компанії UMG. Спеціальним гостем був Юрій Чорненький – директор департаменту маркетингу і комунікацій компанії Kyivstar.

Вадим Савельєв зазначив, що ребрендинг – це «... не косметичний ремонт, а принципова зміну концепції». Існує два основних правила, якими потрібно керуватися при зміні концепції:
1. Найголовніша ознака того, що ребрендинг необхідний – зміна бізнес-моделі. Якщо ви вирішили вийти на зовнішній ринок, якщо асортимент вашого товару змінився, на ринку з'явилися нові технології або агресивні конкуренти, все це змінює вашу компанію.
2. У результаті змін бренд повинен бути більш зрозумілим споживачеві. Не розмивайте ідеологію, сконцентруйтеся на певній цільовій аудиторії і не робіть часті зміни.

Михайло Мойсеєнко розкрив тему капітального ребрендингу, а також показав приклади світових успішних і провальних кейсів.
Rebranding = restyling + rethinking. Кожна складова цієї формули важлива. Рестайлінг простий і привабливий, але найчастіше обертається провалом – мета не досягнута, стилістичні інструменти не злагоджені із загальною подачею, а витрати довелося понести. Можливі навіть збитки, якщо розрахунок був невірний.

Влаштовуйте ребрендинг тільки при наявності вагомих причин. Це занадто кардинальна міра, щоб використовувати її не за призначенням ", – зазначив Михайло.

Юрій Чорненький поділився із залом історією ребрендингу «Київстар». Оператор переорієнтувався з позиції турботи, близькості, підтримки на простоту, якість та інноваційність. Така зміна ракурсу пов'язана зі зміною основної вікової групи аудиторії – клієнт стає молодше і більш прагматичним, більше цінує нові технології і ставиться прискіпливіше до них. Юрій зауважив, що процес ребрендингу обов’язково повинен бути комплексним. Кожен етап, кожен вид комунікації і кожен атрибут візуалізації повинен створювати цілісний образ, який транслює одну рису.

Формат зустрічі передбачав інтерактив, і учасники командно презентували свою думку на запитання для дискусії.

"Основна фішка маркетинг-кафе – живе спілкування з практиками, обмін досвідом", – сказав Олексій Виноградов.

Для інсайтів і нетворкінгу чекаємо вас на зустрічі маркетинг-кафе МІМ, а за капітальними знаннями - на програму PMD "Маркетинг".

Фотозвіт події