Управління в умовах швидких змін

Спікерами та модераторами були: В'ячеслав Покотило, віце-президент МІМ, і Олександр Сударкін, коуч, бізнес-консультант, викладач МІМ. Запрошений гість – Богдан Дучак, співзасновник AXON.partners

25 жовтня 2017

24 жовтня в МІМі пройшло Менеджмент-кафе. Тема цього разу особливо актуальна: "Управління в умовах швидких змін". Спікерами та модераторами були: В'ячеслав Покотило, віце-президент МІМ, і Олександр Сударкін, коуч, бізнес-консультант, викладач МІМ. Запрошений гість – Богдан Дучак, співзасновник AXON.partners.

Сьогодні багато чуємо про прискорення життя, постійні зміни, інновації. Як управляти в динамічному середовищі? Які інструменти повинні зникнути, а які з'явитися? Чим відрізняється середньостатистична людина сьогодення (покупець, співробітник, шеф) від людини минулого? Про це та багато іншого дискутували учасники менеджмент-кафе.

Дискутували на такі теми:

Учасники активно дебатували між собою. Була думка, що всі управлінські методи працюють. Питання тільки в різних поколіннях. Для когось спрацює "олдскул" у вигляді грамоти "працівник місяця", а для іншого – креативний робочий простір. При цьому менеджер повинен відчувати, яку мотивацію для кого застосовувати.

"Багато хто з керівників, що сидять в залі, є фахівцями в своїй сфері, мають своє уявлення не тільки про менеджмент, а й про продукт або послугу. Коли ми стаємо досить впевненими у своїй кваліфікації і перестаємо слухати думку співробітників? "- задав питання аудиторії спікер Олександр Сударкін.

Далі обговорили саму модель роботи, і Олександр зазначив, що "... на ринку відбуваються зміни, і ми замінюємо або трансформуємо схеми роботи. В який момент ми настільки трансформуємо поточну систему роботи, що починаємо працювати своїм, унікальним способом? "

До слова, McKinsey вивели нове поняття – "організаційне здоров'я". Для того, щоб оцінити свою компанію на життєздатність і здоров'я, дайте відповідь всього на два питання:

  1. Як часто керівники ухвалюють рішення, як швидко компанія реагує на зміни?
  2. Чи фіксує компанія процеси при змінах? Іншими словами, чи зрозумілі цілі підприємства, стандарти, чи ведеться документація цілей і підцілей?

Компанія McKinsey вимірює корпоративне "здоров'я" за двома шкалами: швидкість змін і їх документація на системі координат.

Таким чином, отримуємо чотири види компаній:

  1. Низька швидкість + мало документації: маленькі компанії, що працюють більш інтуїтивно, або ж компанії, які застрягли в поточному стані речей, без розвитку і розширення. Найменша група.
  2. Висока швидкість + мало документації: типова ситуація для стартапів. Постійні зміни, відсутність усталених стандартів, дії швидше інтуїтивного, ніж усвідомленого характеру.
  3. Низька швидкість + багато документації: бюрократичні компанії, державні підприємства. Змін майже не відбувається, досить традиційні схеми управління і роботи, але довгий ланцюжок дій і погоджень.
  4. Висока швидкість + багато документації: компанії, що працюють в стилі Agile. Компанія тримає руку на пульсі, відстежуючи тенденції, проте аналізують свою роботу, результати, прогнозує ефективність тих чи інших заходів. Вважається найоптимальнішим варіантом управління на сьогодні.

Нагадуємо, що вже 10 листопада у Бізнес-школі МІМ стартують програми «Менеджмент і Лідерство»» та «Agile-менеджмент».

Фотозвіт події