Відверто про ресторанний бізнес: зустріч МІМвців з Ігорем Сухомлином

Ігор Сухомлин про «рецепт», яким користуються ресторатори, аби досягати успіху

17 жовтня 2018

Потреба людини у їжі є базовою. Здавалося б, ресторанний бізнес приречений на успіх, адже навіть під час економічних криз люди потребують місць, де зможуть смачно попоїсти та гарно відпочити. Однак не всі проекти витримують екзамен часом та вимогливістю українських гостей. Тож яким «рецептом» користуються ресторатори, аби досягати успіху, розповів Ігор Сухомлин, випускник Бізнес-школи МІМ (SE МВА 2008), засновник понад десятка популярних закладів по всій Україні та ресторанного форуму RestoPraktiki.

Ігор гостинно запросив спільноту МІМ до свого нового ресторану Fish&Pussycat, що нещодавно розпочав роботу у самому серці Києва, неподалік Бесарабської площі.

«Я не планував займатись цим бізнесом, – зізнався у Розмові ресторатор. – Навчаючись у МІМ, я жив у Чернігові, мені потрібно було місце, куди я міг би запросити своїх партнерів та друзів з Києва, Москви та інших міст. Тому я вирішив відкрити ресторан, де я був би пасивним партнером та не займався б операційною діяльністю».

До речі, перший ресторан Сухомлина, що має назву «Велюров», вже понад десять років успішно працює в Чернігові.

«Однак стався 2008 рік, криза. Все, що я мав, окрім ресторанного бізнесу, усі мої активи перетворились на пасивні активи, які вимагали грошових вливань», - розповів пан Сухомлин.

Розвиток ресторанних проектів став для Ігоря вимушеним кроком. Однак, як зізнався він сам, поринувши в цей бізнес, почав отримувати задоволення.

Бізнесмен не приховує, що шукає нові ідеї для свої ресторанів у подорожах. Mimosa Brooklyn Pizza, Fish&Pussycat – проекти, які були натхненні закладами громадського харчування в США.

На відміну від гостей ресторанів у Європі українці вкрай вимогливі. Цей фактор слід враховувати, адже Україна, наприклад, є однією з країн-лідерів по кількості негативних відгуків про заклади на Foursquare.

«Наші співвітчизники роками недотримували належний сервіс, гарний продукт, тому наразі є дуже прискіпливими. А чи є у закладі Power Bank зарядити свій пристрій, а зонт для гостей, а безкоштовна вода – питання, які нерідко можна почути від відвідувачів ресторанів в Україні», - ділиться своїм досвідом Ігор.

Поступово ставлення гостей ресторанів змінюється, стає більш європейським. Змінюється і сам ресторанний бізнес, адже наразі споживачі тяжіють до локальної кухні, більш здорової їжі, до закладів, які комфортно відвідувати із дітьми.

МІМівці поцікавились у Ігора про тренди, які невдовзі опанують ринок. Ресторатор переконаний, що одним із таких трендів стане кухня південно-східної Азії. Як розповів пан Сухомлин, спершу кухня потрапляє на американський ринок, а вже звідти починає свою світову експансію. Піца, суші – не є традиційними стравами США, однак любов, зароджена до них в американських ресторанах, згодом охопила весь світ.

«Суші в Америці значно змінились, саме там, наприклад, з’явились роли «Каліфорнія», «Філадельфія». І вже зараз ці роли подають у Токіо», - зауважив ресторатор.

У розмові із випускниками Бізнес-школи МІМ пан Сухомлин багато говорив про цифри, фінансовий бік ресторанного бізнесу. Зокрема, розповів про об’єм інвестицій, необхідних для відкриття закладу у центрі столиці, та строки, протягом яких ці інвестиції окупляться.

Ігор зауважив, що наразі окупність закладу є тривалішою ніж ще кілька років тому, однак ресторанний бізнес – це той вид діяльності, коли, почавши, зупинитись вже важко, адже він приносить не лише гроші, а й задоволення.

Такі зустрічі з випускниками допомагають МІМівцям отримати інсайт про той чи інший бізнес безпосередньо від його власників та керівників. Це не лише звіти про успіхи або невдачі, це історії управлінців, які стоять за ними.

Фотозвіт події