Первые полосы FINANCIAL TIMES: начало мая 2020

Глубокие шрамы COVID - 19 и определения глубины повреждений - основные темы, которые возникают при обсуждении постепенных послаблений карантинных мероприятий

08 мая 2020

На перших шпальтах

Глибокі шрами COVID – 19 та визначення глибини пошкоджень – основні теми, які виникають при обговоренні поступових послаблень карантинних заходів.

Станом на 07.05.2020 підтверджених випадків захворювання на COVID в усьому світі – 3639277, летальних – 253485.

На думку Bank of England, економіка скоротиться на 30%.  Натомість, ринки поки реагують досить позитивно. Так, зросла вартість срібла, яке на початку карантину було в 125 разів дешевшим за золото. Це пояснюється позитивним прогнозом щодо відновлення виробництва електроніки. Зростання цін на акції на світовому фондовому ринку викликає подив та досить песимістичні середньострокові прогнози – хоча Dow Jones і зріс на 27% порівняно з серединою березня, стан корпоративного сектору не дозволяє припускати, що це зростання надовго. У прогнозі – макроекономічна рецесія.

Що відбувається

Властиво, говорити про зміни в економіці через коронавірус ще зарано – карантинні обмеження тільки-но починають послаблювати.

Бельгійська танкерна група Euronav оголосила про сплеск своїх доходів до $225 000 000 порівняно з $20 000 000 минулорічної давнини через великий попит на сховища для нафти.

На фондовій біржі – черга з інвесторів, які хочуть купити норвезьку Pexip, компанію, що виробляє технології для відео конференцій. ІРО норвежців суттєво пожвавило досить сумний пейзаж на європейському ринку ІРО. 

Air France-KLM оголосила про EURO 815 000 000 операційних збитків за перший квартал, дарма що на цей період припало лише 2 тижні карантину.

Виробник спортивного одягу Puma попередив інвесторів про погіршення фінансової ситуації у другому кварталі після того, як операційний прибуток компанії скоротився на 50%.

Найбільша броварня світу Anheuser-Busch InBev оголосила про скорочення на третину продажів пива у квітні.

У British Telecom попередили про те, що  вперше з початку сторіччя дивіденди не будуть виплачені. Всі ресурси будуть зосередженні на тому, щоб поліпшити власну широкосмугову мережу та зберегти кредитний рейтинг.

Готельна група InterContinental заявила, що протримається без гостей своїх готелів 18 місяців та очікує, що одна усереднена кімната буде давати на 80% доходу менше, ніж минулого року.

Компанія Rolls-Royce заявила про цьогорічне скорочення витрат на £1 000 000 000, або на £250 000 000  більше, ніж планувалось, що зумовлене зменшенням очікуваних результатів на 40%. Ба більше, вони попередили про загрозу від невеликого ринку комерційного космосу.

Стиль життя, мистецтво та книжки

Здається, ми нині прощаємось з багатьма звичками, які породжували чи то були породженням цікавих комерційних феноменів.

У даному випадку йдеться про універмаги – явище європейське за походженням, яке досягло свого розквіту саме в США, де універмаги домінували у роздрібній торгівлі. Довгий час асортимент екзотичних товарів та винятковий сервіс робили універмаги синонімом елегантного міського способу життя. Нині ж сумна доля спіткала легендарний Neimann Marcus,  мережу універмагів, знаменитих не лише товарами класу «люкс», але і вишуканим стилем та увагою до деталей.  Навіть інтернет не зашкодив мережі – всі були настільки певні, що «нові гроші» все одно прийдуть до Neimann Marcus через його репутацію, що Neimann Marcus купили Ares Management Canada Pension Plan Investment Board за $6000000000. Проте, нині мережа збанкрутувала. Подібна ж доля спіткала й інші знакові мережі, зокрема JCPenny, Lord& Taylor, JCrew. І хоча Nordstrom та Macy’s планують відкритись після епідемії, очевидно, що так як раніше, вже ніколи не буде. Проте, не зайве було б згадати, що не лише коронавірус винний у занепаді – багато люксових універмагів просто проґавили нові тренди на ринку роздрібної торгівлі.